Tulevia tapahtumia ja tapahtunutta

TULEVIA TAPAHTUMIA

Huhtikuun 13.päivänä eli Turun vapautumisen päivänä klo 11.00 perinteinen seppeleenlasku Unikankareen vapaussoturien hautamuistomerkillä.

Toukokuun 16. päivänä eli vapaussodan virallisena päättymispäivänä klo 11.00 perinteinen seppeleenlasku Unikankareen hautamuistomerkillä.

Perinneliiton kesäpäivä ja liittokokous

Vapaussodan Perinneliiton perinteinen kesäpäivä vietetään Niinisalon varuskunnassa Kankaanpäässä 18.05.2024. Tarkemmat tiedot löytyvä viimeisimmästä Vapaussoturi-lehdestä.

Vapaussodan historian retki Satakuntaan ja Ikaalisiin

Maanpuolustusperinneyhdistysten yhteinen sotahistorian matka 8.6.2024 Satakuntaan ja Ikaalisiin on suunnitteilla ja "toteuttamista vaille valmis". Tutustumme turkulaisten suojeluskuntalaisten sotaretkiin ja muistomerkkeihin eli Turun komppanian ja Ahvenanmaan retkikunnan, myöh. Turun Rintamapaljoonan, taistelupaikkoihin. Matkareitti Heikkilän kasarmin hiekkakenttä,Turku-Loimaa-Oripää-Huittinen-Lavian Sampakoski-Kankaanpää-Niinisalo-Jämijärvi-Vatula-Mannanmäki-Sastamala-Turku. Lähtö klo 8.00 ja takaisin Turussa noin klo 19.00. 50 mahtuu mukaan. Hinta 20 €/hlö sisältää kuljetuksen, lounaan ja kahvin.

Matkan suunnittelijana, - johtajana ja oppaana VTM, kapteeni Jouko Fossi ja lisäksi Ikaalisissa paikallistaistelut hyvin tunteva Veikko Huuska. Sotilaspoikien Perinnekilta

kerää keskitetysti ilmoittautumiset ja maksut.

Ilmoittautuminen sähköpostitse erkki.lehmus55@gmail.com viimeistään 20.5.24 aikana. Nimi, syntymäaika ja puhelinnumero tarvitaan.

Matka tulee maksaa ilmoittautumisen yhteydessä V-S Sotilaspoikien Perinnekillan tilille FI07 5710 0440 1107 65.

TAPAHTUNUTTA

Vuosikokouksen 25.03.2024 päätöksiä

Kokouksessa hyväksyttiin vuoden 2023 toimintakertomus ja tilinpäätös sekä myönnettiin vastuuvapaus vuoden 2023 hallitukselle ja toimihenkilöille. Vuoden 2024 toimintasuunnitelma ja talousarvio myös hyväksyttiin esityksen mukaan ja muutamin lisäyksin, mm. tulossa oleva 30-vuotisjuhla. Jäsenmaksuksi päätettiin 25 euroa henkilöltä.

Puheenjohtajaksi valittiin yksimielisesti edelleen sotilasmestari (res) Antti Airila Nauvosta. Antti on takavuosisina toiminut mm. valtakunnallisen Maanpuolustuskoulutusyhdistyksen puheenjohtajana. Hänen ja muiden hallituksen jäsenten yhteystiedot löytyvät kohdasta "Yhteystiedot".