Tulevia tapahtumia ja tapahtunutta

TULEVIA TAPAHTUMIA TURUSSA

Päivämäärät 16.5. ja 4.6.2022 ovat seuraavia seppeleenlaskutilaisuuksia. Olemme niissä mukana muiden maanpuolustusjärjestöjen kanssa.

Sotahistorian matka Satakuntaan, Etelä-Pohjanmaalle ja Pohjanmaalle

Jäsenemme Esa Honka järjestää em. matkan 10.-12.6.2022. Matkalla osallistutaan Ilmajoen oopperajuhlaan seuraamalla Lapuan liikkeestä kertovaa oopperaa "Hiljaiset perivät maan". Asiasta on jaettu jäsenistölle sähköpostitse tarkemmat tiedot, hinnat ja ilmoittautumisohjeet.

Iniön muistolaatta

Saariston Vapaajoukko perustettiin 7.2.1918 Iniön Salmisholman kansakoululla.

Anoimme Paraisten kaupunginhallitukselta lupaa sijoittaa muistolaatta Snäckanin peruskoulun tiloihin. Asia siirrettiin Iniön aluelautakunnalle.

Iniön aluelautakunta on kokouksessaan 10.12.2021 hyväksynyt laatan tekstin ja määritellyt sijoituspaikaksi Snäckanin koulun ulko-oven vasemman puolen. Siinä se on nähtävillä myös koulutyön ulkopuolella. Laatta on valmis.

Laatta paljastetaan 3.6.2022 klo 16.30. Tilaisuuteen järjestetään yhteismatka, jonne ilmoittautumisen takaraja on 28.5.2022. Ilmoittaudu puheenjohtaja Jouko Fossille, puh. 0500-321820 tai joukofossi@gmail.com. Ilmoittautuneille on yhteiskuljetus, jonka reitti ja aikataulu lähetetään ilmoittautuneille.

T A P A H T U N U T T A

MAALISKUUN ESITELMÄTILAISUUS

Turvallisuuskomitean yleissihteeri, everstiluutnantti Christian Perheentupa esitelmöi "Ajankohtaisesta turvallisuuspoliittisesta tilanteesta" meille

9.3.2022 klo 14.00. Paikka oli Mieskuoro Laulun Ystävien huoneisto, Puutarhakatu 12,

kellarikerros (hissi on), Turku. Tätä oli suunniteltu kaksi vuotta, mutta koronamääräykset haittasivat järjestelyjä.

Tilaisuus oli Turun Maanpuolustusjärjestöjen Yhteistyötoimikunnan yhteistilaisuus ja siihen ilmoittautui 70 henkilöä ja sen lopulla käytiin vilkas keskustelu mm. liittyen Ukrainan sotatilanteeseen.

Yhdistyksemme hoiti kokousjärjestelyt ja Heikkilän sotilaskoti toi paikalle munkkikahvit.

VUOSIKOKOUS

Yhdistyksen vuosikokous pidettiin 7.4.2022 klo 16.00 Senioritalo Yrjänässä Itäinen Pitkäkatu 49, Turku. Puheenjohtajana toimi yhdistyksen kunniapuheenjohtaja Timo Mäki. Vuoden 2021 toimintakertomus ja tilinpäätös hyväksyttiin esitysten mukaan samoin kuin vuoden 2022 toimintasuunnitelma ja talousarvio. Hallitukselle ja muille tilivelvollisille myönnettiin vastuuvapaus. Puheenjohtajana jatkaa Jouko Fossi.

Hallituksesta luopuivat Jukka Kleemola ja Liisamarja Wanamo. Heidän tilalleen valittiin Seppo Halminen ja Janne Aso. Yhteystiedoissa on jo heidän tietonsa.