Kuvat (klikkaa pieniä kuvia suuremmiksi, alareunan teksti tulee näkyviin)

Yhdistys hankki keväällä 2015 muistolaatan Ahlaisten Lampin taistelupaikalle, jonne Turun komppania hälytettiin jääkäriluutnantti Paavo Talvelan (käytti silloin salanimeä Max Strömsten) johtaman Kristiinan pataljoonan avuksi. Tällä paikalla Tanskan ja Englannin Pietarin suurlähetystön väki päästettiin linjojen läpi kohti Torniota. USA:n lähetystö oli siirtynyt linjojen läpi hieman etelämpänä Lampaluodossa. Maiden lippujen punainen väri oli erehdyttää valkoista osapuolta luulemaan niitä punakaartilaisiksi. Paikalla kaatui mm. Helsingin punakaartin "kenraali" Leander Särkkä. Albert Penttilä oli Suomen nuorin jääkäri. Maanomistaja Sampo-Rosenlew puimuritehtailija Timo Prihti antoi luvan laatan kiinnittämiseen ja oli myös itse paikalla paljastustilaisuudessa. Muistolaatta on isossa luonnonkivessä valtatie 8:lta lähtevän Isoahteentien mäen päällä Ahlaisten Lampissa noin 200 metrin päässä 8-tieltä.
Turun komppanian taistelupaikka Ahlaisten Lampissa 8-tien tuntumassa sai 16.6.2020 asianmukaisen opasteviitan ELY-keskuksen luvalla. Puheenjohtaja Jouko Fossi kiinnitti itse opasteen. Muistolaatan teksti ylempänä. Muistolaatan sijainti on Isoahteentietä noin 200 metriä vasemmalla olevassa isossa kivessä.

Iniön aluelautakunnan puheenjohtaja Linda Lindberg ja yhdistyksen pj. Jouko Fossi paljastivat Saariston Vapaajoukon perustamisen muistolaatan 03.06.2022.
Luovutimme Tammisunnuntaijuhlassamme 29.01.23 Siniset ristit mm. Porin Prikaatin komentajalle prikaatikenraali Vesa Valtoselle ja aluetoimiston päällikölle everstiluutnantti Petteri Iitille. Pj. Fossi vasemmalla ja varapj. Joutsikoski oikealla.
Yhdistyksen uusi, 29.03.2023 vuosikokouksessa valittu puheenjohtaja on sotilasmestari (res) Antti Airila Nauvosta. Vuosikokous 2024 valitsi hänet edelleen puheenjohtajaksi. Yhteystiedot löytyvät kohdasta "Yhteystiedot".